remove_action('wp_head', 'wp_generator');

LEVENSECHTE LG DISPLAY IN TOILET

toiletreclame LG

LG Display heeft een stunt bedacht om haar IPS schermen te promoten, ditmaal in de toiletten van de heren. Terwijl de mannen voor het urinoir staan, komen er twee mooie vrouwen live op de tv schermen die boven de plaspotten hangen. zie de video.

Lees Meer

Bedrijf brengt gamen naar het urinoir

toiletreclame gamen

AMSTERDAM – Het Britse bedrijf Captive Media heeft een nieuw gebruik van toiletreclame geïntroduceerd. Tijdens het plassen kunnen mannen een spel spelen in het urinoir.
Dit meldt persbureau Reuters in een reportage. Toiletbezoekers zien boven het urinoir een scherm met een spel dat zij kunnen besturen met hun urine. Infrarood-sensoren in het urinoir meten precies waar de man plast.

Het bedrijf verwacht met deze manier van reclame dat de toiletbezoekers meer betrokken raken bij een merk, en dat het spel de volledige aandacht van de consument opeist tijdens het spelen. Voor en na het spelen wordt een bewegende reclame getoond. Captive Media verwacht veel kansen ter promotie van een adverteerder.

Toiletreclame is in bijna elke horecagelegenheid te vinden, en wordt steeds creatiever...

Lees Meer

Nokia campagne op toilet

nokia reclame op toilet

AMSTERDAM – Nokia voert campagne voor de L’Amour-collectie met als thema ‘Wie wil ik zijn vandaag?’.
Grey Amsterdam heeft in dat kader (in samenwerking met MediaCom en Altermedia) een brand experience ontwikkeld, laat het bureau opgetogen weten. De damestoiletten van Escape (Amsterdam) en Club Riva (Rotterdam) zijn van 5 april t/m 3 mei omgetoverd tot L’Amour rooms. Toiletbezoeksters moeten zich het middelpunt van een modeshow wanen, en ze mogen zelf het supermodel zijn.

Wat betekent dat in de praktijk?
De damestoiletten in Escape zijn gestyled in het roze design van de Nokia L’ Amour-collectie. De bezoeksters kunnen kiezen welk toilet het beste bij hen past: de Fashionista, de Paparazza, de Nachtvlinder of het Supermodel.

De bezoekster van het Paparazza toilet zal zich bijvoorbeeld bela...

Lees Meer

‘Toilet advertising’ in cafés effectief

toiletreclame

AMSTERDAM – Personeel werven door reclame op wc’s van kroegen. Het Amsterdamse reclamebureau OER is uiterst succesvol met deze nieuwe, opvallende manier van werven. ‘Toilet advertising’ spreekt vooral creatieve jongeren tussen de twintig en dertig jaar aan.

OER hield een toiletcampange in diverse hoofdstedelijke cafés waaronder De Blaffende Vis, Duvel, Hoppe, De Kroon, Oosterling, De Schutter en Zwart. Het reclamebureau zocht meerdere reclametalenten voor het bedrijf en vond die ook via personeelsadvertenties op kroegtoiletten.

Belangstellenden, die in de kroegen werden geconfronteerd met de personeelsadvertenties, konden een sms sturen naar een telefoonnummer dat op de advertentie stond vermeld...

Lees Meer

Bereik toiletreclame 28 procent

Toiletreclame (via het netwerk van media-exploitant Altermedia) heeft een bereik van 28 procent binnen de leeftijdscategorie 16-34 jaar.

Intomart GfK heeft in oktober 2004 onderzoek verricht naar de kwantitatieve en kwalitatieve gegevens van het toiletreclamenetwerk. In totaal hebben ruim 21.000 respondenten in de leeftijdscategorie 13-49 jaar aan dit online onderzoek deelgenomen. Volgens Altermedia is er toenemende behoefte aan onafhankelijke bereik- en effectgegevens van toiletreclame.

Het bereik van Altermedia binnen de doelgroep 13-49 jaar is 20 procent en met een gemiddelde contactfrequentie van 3,6 zijn er binnen deze groep ruim 6,1 miljoen contacten per campagneperiode...

Lees Meer

Reclame op het toilet

toiletreclame fc den bosch

EINDHOVEN – Toiletbezoekers van café/restaurant Dino’s in Eindhoven kijken vreemd op als ze hun handen wassen. In de spiegel zien ze niet alleen zichzelf, maar ook reclamespotjes van adverteerders uit de regio.

De beeldschermen achter de spiegel hangen precies op ooghoogte, zodat de toiletbezoekers wel naar de spotjes moeten kijken. Zo wordt ook een van de laatste reclamevrije plekken snel veroverd door adverteerders.

De beeldschermen zijn enkele weken geleden door het Eindhovense bedrijf World of Advertising, onderdeel van waterbesparingsbedrijf Mens en Water, geïntroduceerd. Het bedrijf heeft al samen met het Veldhovense bedrijf Play Advertising een kleine duizend displays – wissellijsten op A3 en A4 formaat met reclameposters – op toiletten in cafés en restaurants in Nederland hangen...

Lees Meer

Advertenties

Het “umfeld” van toiletreclame is vaak een briljante omgeving voor de meest creatieve advertenties.

Hier vind je een selectie van de leukste en meest creatieve toilet reclames.

Lees Meer