AMSTERDAM – Personeel werven door reclame op wc’s van kroegen. Het Amsterdamse reclamebureau OER is uiterst succesvol met deze nieuwe, opvallende manier van werven. ‘Toilet advertising’ spreekt vooral creatieve jongeren tussen de twintig en dertig jaar aan.
OER hield een toiletcampange in diverse hoofdstedelijke cafés waaronder De Blaffende Vis, Duvel, Hoppe, De Kroon, Oosterling, De Schutter en Zwart. Het reclamebureau zocht meerdere reclametalenten voor het bedrijf en vond die ook via personeelsadvertenties op kroegtoiletten.
Belangstellenden, die in de kroegen werden geconfronteerd met de personeelsadvertenties, konden een sms sturen naar een telefoonnummer dat op de advertentie stond vermeld. Daarna kregen ze een telefoontje waarmee ze meer informatie over de vacature konden inwinnen.
OER kreeg tientallen reacties binnen op de wc-advertenties. ‘We hebben al twee mensen aangenomen’, zegt directeur Emile Stoverinck van OER in Het Parool. Onder de aanmeldingen zaten meer buitenlandse reclameprofessionals dan bij personeelsadvertenties in vakbladen.
via: Misset Horeca